БЛОКБАСТЕР

БЛОКБАСТЕР [англ. Blockbuster бомба великого калібру, яка змітає перепони, фільм -бомба, який за своїм убивчим потенціалом від початку зорієнтований на смаки найширших глядацьких мас] у кіно жаргонний термін, який означає високобюджетний фільм (більше 100 млн доларів). До блокбастерів можна також віднести такі фільми, як «Термінатор», «Тер-мінатор 2», «Водний шлях». Еру блокбастерів відкрив тріумфальний успіх фільму С Спілберга «Щелепи» (1975). З минулих постановок зі значним кошторисом до розряду блокбастерів потрапили б фільми «Лоуренс Аравійський» (1962) та «Клеопатра» (1963). Починаючи з 1970-х років панівне місце у Голівуді зайняла нова генерація кінематографістів, яких назвали «кінопаростками». їхні «блокбастери» зі значним кошторисом розраховані в першу чергу на молодіжну аудиторію. Такі гостросюжетні «розважалки» випускають нині повсюдно, їхньому виходу на екрани передують гучні рекламні кампанії, які мають забеспечити їм касовий успіх. Найбільшої слави серед режисерів нового покоління зажили Ф.Ф. Коппола, Дж. Лукас, М. Скорсезе та С Спілберг. їх назвали «кіно паростками», бо вони здобули спеціальну кінематографічну освіту, й на-добуті знання про історію кіно спричинили сильний вплив на їх режисерський почерк. Стрічки Копполи «Хрещений батько» (1972) та Спілберга «Щелепи» (1975) розпочали нову еру «блокбастерів». Блокбастер це, зазвичай, масштабно-постановочний високобюджетний фільм, тому й жанри обираються видовищні фантастичні, пригодниць-кі, історичні або екранізація голосного бестселеру. Задля більшої гарантії успіху практикують запрошення суперзірок на головні ролі, зйомки зі значним кошторисом, зі складними спецефектами та масовану рекламу, на яку іноді витрачається до третини бюджету. Головне, всі етапи від сюжету до прокату прораховані -успіх заздалегідь спланований, ризик зведений до мінімуму. Блокбастер фактично підмінив собою давніше поняття -суперколос або бойовик ударний фільм, приречений на гля-дацький успіх. Такі фаворити глядацьких симпатій у більшості випадків стають рекордсменами бокс офісу (box office касові збори, раніше так називали скриньку в касі кінотеатру для грошей за квитки) і займають верхні рядки хітпарадів, звідси поняття хіт (hit) укол, окраса програми, пік популярності. Синонімом блокбастера можна вважати суперхіт звичайно фільм, який зібрав понад 100 млн дол. У 90-ті з’явилося й поняття мегахіт, коли збори, здолавши позначку в півмільярда, почали наближатися до астрономічної 10-тизначної цифри. Так, «Парк Юрського періоду» трохи не дотягнув, а «Титанік» здолав мільярдну позначку. Для порівняння -весь прибуток кіногалузі за рік в Америці близько 6 млрд. Найяскравіший приклад блокбастера за всіма параметрами «Титанік», який наочно демонструє разючу відмінність світу кіно від реального життя. Якщо у 1912 році потяг до гігантоманії обернувся однією з найвеличніших трагедій, в якій можна угледіти покарання за надмірну само-впевненість, то в 1997 році та ж тенденція сприяла феноменальному успіху. Див. «Кіно категорії «А».

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *