Детальніше щодо компліменту

Оскільки комплімент – це здебільшого не лише похвала, а й лестощі, що містять у собі елемент перебільшення, то дуже важливо це перебільшення правильно “дозувати” і спрямовувати, аби не спричинити ефект, відомий у мовознавстві як антифразис, коли слово чи фразу треба розуміти у протилежному значенні. Скажімо, якщо у дівчини чи дами не надто красива зачіска або не новий і не модний костюм, то обирати їх об’єктом для комплімента не слід. Це може спровокувати небажану для адресанта реакцію або й комунікативний конфлікт. Для сприйняття адресатом комплімента суттєво, щоб мовлення адресанта супроводжувалося теплими інтонаціями, невдаваною усмішкою тощо.

За правилами етикетного мовлення комплімент потребує відповідної словесної (і невербальної) реакції адресата. Звично говорять: Дякую!; О, дякую за комплімент!; Ви такі люб’язні!; Ви мені лестите!; На жаль, це лише комплімент!

Відразу “віддячувати” компліментом за комплімент, а особливо говорити про партнера те саме, що почули від нього (Ви теж красень!; У Вас теж красива (ще красивіша) зачіска!) не треба. Це не відповідає вимогам доброго смаку. Краще підібрати найпривабливіший для похвали об’єкт, прикмету, здібність тощо і, вловивши слушний момент, висловити це співрозмовникові.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *