Низка порад та рекомендацій — 1

Ще низка порад та рекомендацій
Трапляється, що читачі знайомляться у книжці лишень із вступом та висновками чи післямовою. Одні – через брак часу, інші – щоб не читати, але “знати” видання, треті – тому, що не можуть його придбати. Саме з огляду на існування таких категорій читачів коротко підсумуємо дещо з написаного в книжці, а для тих, що читають “від дошки до дошки”, подамо тут немало нового.

Кожна з думок, порад, рекомендацій, які будуть наведені нижче, варта, на наше переконання, того, щоб її не тільки запам’ятати, а й керуватися нею в житті, у спілкуванні з людьми. Цілком можливо, що ті читачі, котрі обмежуються читанням висновків, виявлять бажання познайомитися і з попередніми сторінками книжки, і ця лектура стане їм у пригоді. Отож запам’ятаймо або пригадаймо собі, що, серед іншого, потрібно для етикетного спілкування.

1. Добре уміти слухати, застосовувати методику активного слухання. “Захоплено слухати, – переконував Д. Карнегі, – це найбільший комплімент, який ми можемо зробити тому, хто говорить”. А людям подобаються компліменти!
Хто хоче бути добрим слухачем, повинен:
— забути про особисту упередженість, намагатися бути доброзичливим, навіть коли співрозмовникова манера спілкування дратує;
— вникати в суть мовленого, незважаючи на плутаність, нелогічність, занудливість мовлення партнера; “перекладати” собі зміст мовленого простою або професійною мовою;
— приділяти особливу увагу ключовим (найважливішим, тим, які були б вміщені в телеграмі) і структурним (спочатку; насамперед; потім; з часом; поперше; подруге; однак; підсумовуючи) словам;
— не ставити надто багато запитань, зокрема особистого характеру, не перетворювати розмову на допит;
— зосереджуватись на фактуальності повідомлення чи критичних зауважень;
відокремлювати реальні факти, які повідомляє співрозмовник, від його оцінок і тлумачень, а також суджень, які видаються за факти.
— аналізувати, як реагує партнер на Ваші слова;
— не поспішати з висновками, запереченнями, спростуваннями, критикою, пам’ятаючі і, що коли не будуть висловлені різні думки, то не буде з чого вибрати найкращу.

Щоб себе не надто силувати слуханням, доцільно з кожним говорити насамперед про те, що йому добре відомо або що його цікавить.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *