Низка порад та рекомендацій — 6

12. Приязно ставитись до співрозмовника. Життя не настільки коротке, говорив американський філософ і письменник Ралф Уолдо Емерсон, щоб не вистачало часу на привітність. Треба уникати вживання слів і виразів негативного оцінноемоційного змісту: Ви помиляєтесь!; Ви погано поінформовані; Ви не масте про це зеленого уявлення!; Ви поводитесь, як дикун та под. У відповідь почуєте такі ж або й “міцніші” слова.
Не робити висновків про комунікативного партнера за однієюдвома розмовами. Люди не завше розкриваються відразу: в них може бути якийсь клопіт, зіпсований настрій або поганий фізичний стан, хибна налаштованість на партнера тощо. А крім того, не всі люди однаковою мірою комунікабельні й добре володіють мистецтвом спілкування.

13. Уміти поставити себе на місце комунікативного партнера, загалом інших людей. Це не тільки дієвий спосіб успішного спілкування, а й ключ до оптимальних стосунків із людьми, до піднесення особистого престижу в суспільстві. Це дуже складно, і не всі люди здатні дивитися на речі очима співрозмовника, тому часто наводять докази, які є переконливими хіба для них самих. Такі докази не відповідають обізнаності, уявленням, бажанням співрозмовника – вони його не переконають. Аби цього досягти, треба говорити з ним “його мовою”, тобто максимально брати до уваги життєвий досвід співрозмовника, його спосіб мислення, погляди, уподобання, рівень мовної компетенції та ін.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *